10 NAJLEPŠÍCH DOPLNKOV NA PODPORU IMUNITY

V týchto neľahkých časoch, keď stále celý svet sužuje nový koronavírus, je dôležité myslieť na podporu svojej imunity. Vitamíny vás pred touto nákazou síce neochránia, ale môžu vám v prípade nákazy, pomôcť zmierniť jej priebeh.
Dostatok vitamínov v tele je dôležitý samozrejme po celý rok a to samozrejme aj po pandémii. V tomto článku vám predstavíme najlepšie vitamíny a výživové doplnky na posilňovanie obranyschopnosti organizmu. Pre silnú obranyschopnosť tela je dôležitý okrem dostatku vitamínov a minerálov aj kvalitný spánok a vyvážená strava.
V našej sekcii aktuality nájdete o daných vitamínoch i podrobné články.

Nezabúdajte, že pre Covid-19 sa dá chrániť rúškom, častým umývaním rúk a dodržiavaním odporúčaného odstupu od druhých.

rusko

1.Vitamín D

Benefity vitamínu D sú v súvislosti s koronavírusom spomínané pomerne často. Nedostatok tohto vitaminu ľudí trápi väčšinou počas chladných mesiacov, kedy sa toľko nevystavujeme slnečnému žiareniu. V zimnom období je teda dôležité tento vitamín do tela dopĺňať pomocou výživových doplnkov.

Medzi dôležité účinky vitamínu D zaraďujeme:

  • je prítomný pri vstrebávaní vápnika a fosforu
  • stará sa o normálnu hladinu vápnika v krvi
  • zaisťuje normálnu funkčnosť svalov
  • podieľa sa na delení buniek
  • podporuje správnu funkciu imunitného systému


Vitamín D je pre nás dôležitý počas celého života, už malým novorodencom býva predpísaný tento vitamín a preto by sme jeho suplementáciu nemali zanedbávať.
Viac o vitamíne D.

2.Zinok

Zinok je v tele súčasťou takmer stovky enzýmov a hormónov. Zinok je taktiež dôležitý pre tvorbu bielych krviniek, ktoré sú pre náš organizmus základom imunity a schopnosti regenerovať.
Zinok sa taktiež správa ako antioxidant, čiže je schopný bojovať so škodlivými voľnými radikálmi.
Viac o zinku.

3.Vitamín C

Ak bývate často chorí alebo má vaše ochorenie oveľa dlhší priebeh, ako u iných mali by ste zvážiť vyšší príjem vitamínu C. Pri vyšších dávkach sa odporúča vitamín C do tela dopĺňať postupne počas celého dňa po menších dávkach, pretože si ho telo nedokáže skladovať a prebytok jednoducho vylúči.
Viac o vitamíne C.

4.Baza

Baza má antivírusové a antibakteriálne účinky. Vďaka týmto účinkom dokáže bojovať s bakteriálnymi ochoreniami horných dýchacích ciest. Taktiež dokáže urýchliť priebeh prechladnutia a zmierniť príznaky i pri vírusových ochoreniach.

5.Vitamín B6

Vitamín B6 je dôležitý pre tvorbu aminokyselín a bielkovín a podieľa sa i na mnohých iných dôležitých procesoch, ako je napríklad pamäť. Podieľa sa taktiež na psychickom zdraví a pomáha poskytovať úľavu od depresií a úzkosti.
Viac o vitamíne B6.

6.Vitamín E

Vitamín E je silný antioxidant, a tak pomáha telu bojovať s voľnými radikálmi, ktoré môžu mať na organizmus negatívny vplyv. Jeho účinky sú najlepší v kombinácii s vitamínom C.Viac o vitamíne E.

7.Vitamín A

Vitamín A má taktiež antioxidačné účinky, a tak pomáha telo chrániť pred nežiaducimi účinkami voľných radikálov. Má taktiež priaznivé účinky na imunitný a reprodukčný systém. Taktiež sa podieľa na raste kostí, kvalite zraku a pokožky.
Viac o vitamíne A.

8.Železo

Železo je dôležité pri tom najkľúčovejšom procese v tele, pri prenose kyslíka v krvi. Dopĺňanie železa by sme nemali zanedbávať, nezabúdajte však dbať na kvalitu a formu výživových doplnkov. Nevhodné výživové doplnky môžu narušiť črevnú mikroflóru, čo môže mať za následok oslabenie imunity.
Viac o železe.

9.Selén

Selén má výrazný vplyv na silu našej imunity najmä v kombinácii s vitamínom E. Podieľa sa aj na tvorbe a delení bielych krviniek ,ktoré sú tiež veľmi dôležité najmä pri hojení a imunite.
Viac o seléne.

10.Kyselina listová

Kyselina listová má významný vplyv na tvorbu červených krviniek, zmierňuje pocit únavy a slabosti. Taktiež podporuje obranyschopnosť tela pred vírusmi a baktériami. Počas tehotenstva vplýva na správnu tvorbu DNA.
Viac o kyseline listovej.

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.